اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در زمینهی به اشتراکگذاری تصاویر و ویدیو است. یک ابزار مهم که برای کارهای تبلیغاتی، بازاریابی و کارهای رسانهای هم از آن استفاده میشود.
آیا بازاریابی از طریق اینستاگرام اشتباه است؟
بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر از سرتاسر دنیا در این شبکه فعالیت میکنند. محتوای تصویری که در این شبکهی اجتماعی قرار میگیرند، باعث میشوند که بسیاری از شرکتها و افراد مختلف بتوانند محصولات خودشان را به نمایش در بیاورند و برای آنها بازاریابی کنند.
در حقیقت بسیاری از شرکتها تهایی را برای جذب دنبالکننده در اینستاگرام در نظر میگیرند تا به وسیلهی آنها بتوانند محصول خودشان را بهتر معرفی کنند. در حال حاضر این شبکهی اجتماعی از نظر تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم است؛ اما باید بتوانید بهخوبی از آن استفاده کنید تا نتیجهی درست بگیرید و محصول خودتان بهتر به مشتریان معرفی کنید.
برای اینکه مطمئن شوید کاری که در اینستاگرام انجام میدهید درست است و شما را با مشکلی مواجه نمیکند، نباید 14 کاری که در ادامه به آنها اشاره میکنیم را انجام دهید.
1. اسپم
محیط جذاب اینستاگرام خیلیها را معتاد خودش میکند و بسیاری از کاربران در طول روز پستهای زیادی را در پروفایل خودشان قرار میدهند. این موضوع باعث ناراحت شدن کاربران خواهد شد و باعث میشود که آنها عکسهای شما را دنبال نکنند و واکنشی نسبت به آنها نشان ندهند.
پستهایی که در اینستاگرام قرار میدهید باید در یک بازهی زمانی خاص باشند تا بتوانند تاثیر زیادی روی مردم بگذارند. ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که به شما میگویند در چه زمانی باید در اینستاگرام پست قرار دهید تا بازدید بیشتری داشته باشد. اگر بیش از اندازه دربارهی محصولی که میخواهید به برسانید، تبلیغ کنید، کاربران از صفحه شما خارج میشوند و دیگر آن را دنبال نخواهند کرد.
2. عکسهایی با کیفیت بد
محتوایی که در این شبکهی اجتماعی به اشتراک میگذارید، باید بسیار باکیفیت و مهم باشند. تمام نظرها به این محتوا جلب میشوند و به همین دلیل باید تصویری قرار دهید که بسیار واضح باشد و بتواند مردم را به سمت خودش جلب کند. اگر تصاویر بیکیفیت قرار دهید، استقبال مردم را از دست خواهید داد. یک تصویر خوب میتواند تمام ویژگیهای محصول شما را به نمایش در بیاود تا مردم نسبت به آن تشویق شوند.
3. قسمت Bio ضعیف
بیشتر کاربران در قسمت Bio اطلاعات خوبی قرار نمیدهند. این موضوع برای افرادی که میخواهند محصول خودشان را به برسانند بسیار مهم خواهد بود. این قسمت اولین چیزی است که کاربران آنرا مشاهده خواهند کرد. باید اطلاعات مهمی را در این قسمت یادداشت کنید تا بتوانند نظر مخاطب را به سمت خودشان جلب کنند. این اطلاعات باعث میشود که مردم صفحهی شما را دنبال کنند و حتی بتوانند محصول را اری کنند.
4. در ارتباط نبودن با کاربران
به یاد داشته باشید که اینستاگرام یک شبکهی اجتماعی است که به وسیله آن میتوانید کار خودتان را بهینه کنید. باید سعی کنید با افرادی که در این شبکه فعالیت میکنند در ارتباط باشید. افرادی که در حوزهی شما فعالیت میکنند را دنبال کنید. روی مطلبهای مختلف کامنت بگذارید و افراد گوناگون را تگ کنید تا در ذهن مخاطب بمانید.
توجه داشته باشید که این شبکهی اجتماعی برای کارهای تبلیغاتی بسیار مفید است. در تعامل بودن با کاربران باعث میشود که نظر آنها نسبت به محصولی که به میرسانید جلب شود.
5. استفاده از هشتگهای نامناسب و استفادهی نادرست از آنها
هشتگ یک ویژگی بسیار مهم در اینستاگرام است. به وسیلهی آنها میتوان به موضوعات مشابه دسترسی داشت. با یک هشتگ درست میتوانید محصول خود را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید.
بیش از ۹۱ درصد پستهایی که در اینستاگرام ارسال میشوند، شامل هشتگ هستند. البته در استفاده از آنها باید تعادل برقرار کنید و هشتگهایی را برای عکس خود انتخاب کنید که به آن ارتباط دارند.
6. نداشتن استراتژی هدف محور
هدف یکی از کلمات رایج در کسب وکاره که اغلب نادیده گرفته میشه. اما اهداف پایه و اساس برنامهریزیها و استراتژیهاست.هنگامی که بحث بازاریابی اینستاگرام به میان میآد، نداشتن یک استراتژی هدف محور فرصتها و تلاشهای شما رو از بین خواهد برد. حتی ممکنه تسلیم بشید و یا به این نتیجه برسید که اینستاگرام یا دیگر شبکههای اجتماعی کارگشا نیستند.
اما همونطور که میدونید بازاریابی رسانههای اجتماعی نتیجهبخشه. موفقیت بازاریابی اینستاگرام شما با استراتژی هدف محور آغاز خواهد شد.مطمئنا، شما میتونید داستان خود رو توسط ویدئو کلیپها و تصاویر بیان کنید، اما کورکورانه این کار رو انجام ندهید. بدونید که چه میخواهید و استراتژی تون رو حول این هدف توسعه بدین.
7. نداشتن لینک در قسمت بیو برای افزایش کلیکها و ترافیک
ترافیک برای وبلاگ یا وبسایت شما بسیار حیاتی هستش. سایتی که ترافیکی نداره دیر یا زود از میان خواهد رفت.اگر تازه وارد بازاریابی اینستاگرامی شدهاید، اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک تصویر پروفایل مناسب و جذاب، همچنین گذاشتن لینکتون در قسمت بیو است.
پس اگه وبسایت دارین، لینک رو قرار بدین و پیدا کردن محصولات و مقالات رو برای مخاطبین تون ساده تر کنید.بیشتر ورودی وبسایت ما بعد گوگل و اینستاگرام هستش.
8. خصوصی سازی حساب کاربری اینستاگرام
اکانت پرایوت اینستاگرام اگر حساب کاربری خود رو به حالت خصوصی درآورید ممکنه فالوورهای زیادی رو از دست بدین.شما میتوانید پروفایل شخصی تون رو خصوصی کنید، اما پروفایل کسب وکارتون باید عمومی و در دسترس باشه.
هنگامی که کاربران اینستاگرام با اکانت خصوصی شما مواجه میشن، ممکنه دلزده بشن و از طرفی نمیتونن همون لحظه که شما رو پیدا کردن به تصاویر محصولات و مطالب تون دسترسی داشته باشن.
9. گذاشتن عکسهای تکراری به شکل مستمر
کاربران به محض مشاهدهی عکسها و فیلمهای تکراری پیدرپی، شما رو دیگه دنبال نخواهند کرد.شاید گاهی دلیل خوبی برای تکرار دوبارهی یک پست وجود داشته باشه، اما نگذارید این کار تبدیل به عادت بشه.
تحقیقات نشون میدن که کاربران اینستاگرام دوست دارن که کنند. اگر پستهاتون منحصربفرد و یا جذاب نباشن، بسیاری از مخاطبان تون رو از دلسرد خواهید کرد.تنبلی نکنید و بهجای به اشتراکگذاری دوبارهی یک پست، عکسهای جدیدی از محصولات و کسبوکارتون به اشتراک بگذارید.
هنگامی که کاربران اینستاگرام شما رو فالوو میکنن، دوست دارن که از محتوای شما بهره ببرن و پست دوبارهی یک تصویر تکراری برای اونها سودی نخواهد داشت.
10.پاسخ ندادن به نظرات کاربران
نظرات وسیلهای برای تعامل با کاربران هستن که منجر به رشد میشن.هنگامی که کاربران به محتوای اینستاگرامی شما نظر دادن، شما هم باید به نظرات پاسخ بدین.به یاد داشته باشید که اگه پاسخگوی نظرات مخاطبان خود نباشید، به این معنی خواهد بود که به فالوورها و طرفداران خود، اهمیت نمیدین.
11.تمرکز بر روی تعداد، نه کیفیت
اینستاگرام برنامهی به اشتراکگذاری تصاویر منحصربفرد هستش.قبل از انتشار پست باید از کیفیت و تاثیرگذاری اون اطمینان حاصل کنید.
12. بیو با متن ضعیف
چرا” باید شما را دنبال کنند؟ماموریت محصولات تون رو در یک جمله توصیف کنید.یا به طور خلاصه آنچه که انجام می دین یا به میرسونید. بیو کسل کننده نداشته باشد و روی تک تک کلمات کار کنید و جذاب ترین جمله رو در بیو قرار بدین.
13. منتشر کردن عکس های افقی و با سایزهای اشتباه
اگر به این صورت نباشه ممکنه نصف عکس شما نمایش داده نشه و یا بی کیفیت به کاربر نمایش داده بشه.برای مربع کردن عکس ها، می توانید از برنامه Instasize استفاده کنید که برای اندروید و آیفون منتشر شده.
14. در انتشار پست، استمرار و نظم ندارید
هیچ چیز بدتر از این نیست که وارد صفحه اینستاگرام یک کسب و کار بشید و ببینید ماهها و یا سالهاست که به روز رسانی نشده.پس همواره فعال باشید.روزانه ۱ الی ۲ پست منتشر کنید و اینکار رو در برنامه روزانه خودتون قرار بدین تا هیچوقت فراموش نکنید.
و در آخر در زمان های نامناسب پست منتشر می کنید
شما روی پست کار میکنید. توضیحات مناسبی براش مینویسید ولی زمانی این پست رو منتشر میکنید که کسی نیست که پست شما رو ببینه.پیج های تجاری آمار و ارقامی رو نشون تون میدن که چه زمان هایی پست بگذارید بیشتر دیده میشه و تعداد کاربران بیشتر فعال هستن.پس از این سیستم استفاده کنید و بهترین زمان پست گذاشتن رو پیدا کنید و در اون زمان منتشر کنید.
منبع : دلگرمی
اینستاگرام ,کاربران ,بازاریابی ,اجتماعی ,آنها ,بدین ,شبکهی اجتماعی ,فعالیت میکنند ,استفاده کنید ,قرار بدین ,کاربران اینستاگرام ,شبکه فعال منبع
درباره این سایت